Manager R&D en Service Social

Sta jij klaar om dé drijvende kracht te worden in de ontwikkeling van de cloudoplossing van Stratech die de markt voor schuldhulpverlening en budgetbeheer gaat veroveren? Met het R&D- en Serviceteam zorg jij ervoor dat Stratech Perspectief Cloud dé standaard wordt voor gemeenten. Ga jij deze uitdaging samen met hen aan?
In de functie van Manager R&D en Service Social ben je verantwoordelijk voor de bouw van innovatieve oplossingen die voldoen aan hoge kwaliteitsstandaarden, waaronder toegankelijkheid, security en privacy. Ook draag je zorg voor de servicedesk die uitblinkt in klantondersteuning, waarbij gewerkt wordt binnen duidelijke kaders en de afgesproken KPI’s van de SLA worden nageleefd.
 
 

Wat ga je doen?

Stratech is ruim 30 jaar een toonaangevende speler in softwareoplossingen voor de publieke sector. De productgroep Social richt zich op applicaties die een wezenlijk verschil maken voor kwetsbare inwoners en schuldhulpverlenende organisaties. Stratech Perspectief Cloud is hun nieuwste en meest innovatieve schuldhulpverleningspakket, dat aan de vooravond staat van een sterke groeifase. De applicatie wordt ontwikkeld in het lowcode platform Outsystems en ondersteunt gemeenten bij het efficiënt en veilig uitvoeren van schuldhulpverlening en budgetbeheer. Je bent verantwoordelijk voor het versnellen van het ontwikkelproces evenals het moderniseren van de servicedesk, onder meer door het inzetten van AI-oplossingen.

Je belangrijkste taken:

  • Coachen en begeleiden van medewerkers binnen zowel R&D als servicedesk;
  • Het realiseren van de ontwikkelroadmap met efficiënte ontwikkelprocessen volgens SCRUM-methodiek;
  • De servicedesk naar een hoger niveau tillen door voortdurende verbetering en innovatie;
  • Binnen het MT Social bijdragen aan de strategische koers;
  • Het vertegenwoordigen van de productgroep bij productgroep overstijgende zaken;
  • Actief bijdragen aan een positieve, resultaatgerichte teamsfeer.

Jouw team

Als Manager R&D en Service draag je de eindverantwoordelijkheid voor het realiseren van de ontwikkeldoelstellingen én voor het waarborgen van een hoge servicekwaliteit richting klanten. Je geeft leiding aan het ontwikkel- en serviceteam van 10 medewerkers, waarbij je zorgt voor optimale teamprestaties en het structureel verbeteren van processen. In nauwe samenwerking met de Productmanager stem je de planning van de ontwikkelroadmap af en denk je proactief mee over technische, security- en privacyvraagstukken bij nieuwe functionaliteit. Binnen het R&D team van Stratech Social wordt gewerkt volgens de SCRUM-methodiek.

Met de Servicedesk waarborg je klanttevredenheid en zie je erop toe dat alle afspraken uit het SLA worden nageleefd. Je vindt kwaliteit belangrijk en bent in staat de dienstverlening met de bijbehorende processen op een steeds hoger niveau te brengen.

Je coacht je teamleden in hun professionele ontwikkeling en stimuleert een cultuur van samenwerking en continue verbetering. Daarbij durf je ook in te grijpen wanneer het niet goed gaat, zodat het team samen verder kan bouwen aan groei en verbetering. Jouw medewerkers zijn grotendeels op kantoor aanwezig.

Jouw profiel

Leiderschap

  • Je hebt een afgeronde HBO-opleiding;
  • Je beschikt over meerjarige relevante werkervaring in een soortgelijke leidinggevende functie;
  • Je hebt een coachende leiderschapsstijl;
  • Je bent een teamspeler en communiceert helder en geeft duidelijke verwachtingen aan;
  • Je kunt goed prioriteiten stellen;
  • Je blijft positief in uitdagende situaties en straalt vertrouwen uit;
  • Je zorgt dat iedereen weet wat hij moet doen en stuurt op gezamenlijke doelen.

Kennis

  • Je hebt brede ICT-kennis met kennis van softwareontwikkeling;
  • Je wilt je verdiepen in de overheidsmarkt, waar aanbestedingen en hoge eisen aan non-functionele aspecten een grote rol spelen (zoals WCAG, BIO, TPM-verklaringen);
  • Je begrijpt het belang van auditeerbare processen en systemen, en leeft beveiligingsstandaarden en richtlijnen zoals Security en Privacy by Design zorgvuldig na.

Dit ben jij

Naast de benodigde expertise, enthousiasme en ambitie vinden ze het bij Stratech belangrijk dat je past in de cultuur waarin vier kernwaarden centraal staan:

  • Beter | Bij Stratech streven ze naar vooruitgang, zowel voor de klanten als voor de medewerkers. Jezelf blijven ontwikkelen om het beste uit jezelf te halen vinden ze erg belangrijk. Je weet je collega’s te inspireren en maakt binnen jouw teams optimaal gebruik van individuele capaciteiten van medewerkers om de gestelde teamdoelen te behalen. Hierbij is persoonlijke groei belangrijk.
  • Altijd | Bij Stratech hebben ze een bestendige basis. Klanten en collega’s kunnen altijd op je rekenen.
  • Samen | Bij Stratech werken ze samen aan het succes van de klanten. Ze geloven in een langdurige relatie met iedere medewerker en klant. Je weet samen met jouw teams aantoonbare resultaten neer te zetten.
  • Eenvoud | Bij Stratech vertalen ze complexe materie naar eenvoud.

Wat kan je van Stratech verwachten?

Werken bij Stratech betekent een baan met veel uitdaging, verantwoordelijkheid en ruimte voor groei. Naast een goed salaris en secundaire voorwaarden, kun je het volgende van hen verwachten:

  • Een jaarlijkse winstuitkering;
  • Een auto van de zaak;
  • 27 vrije dagen, voor als je (even) niet met werk bezig wil zijn;
  • Een goede pensioenregeling;
  • Een gedreven en deskundig team met ruimte voor plezier;
  • Een functie van 36 tot 40 uur.
Dit is Stratech

Bij Stratech werken ruim 60 medewerkers verdeeld over twee productgroepen (Logistic en Social) met ondersteunende afdelingen. Stratech is in ruim 35 jaar tijd uitgegroeid tot een succesvol en innovatief softwarebedrijf.

In deze groei zijn zij haar informele en familiaire cultuur nooit verloren. Naast hard werken, professionaliteit en persoonlijke ontwikkeling staat collegialiteit in het werk nog steeds voorop. Je komt te werken in een cultuur waarin iedereen bereid is elkaar te helpen. Een plek waar je samen de doelen realiseert en helemaal jezelf kunt zijn. Met meerdere keren per jaar gave activiteiten, zowel met je directe collega’s als met heel Stratech. Elke vrijdag om 16:30 uur klapt men de laptops dicht. Met een gezellige borrel luiden ze gezamenlijk het weekend in. 

Heb je nog vragen?

Neem dan contact met ons op via 06 229 22001 of door te mailen naar info@tksgroep.nl Ook kun je direct solliciteren door op onderstaande button te klikken!