Accountmanager

Wij zoeken voor Stratech in Enschede een Account Manager Social. Ben jij een ervaren Account Manager met overtuigingskracht, sterke communicatieve vaardigheden en strategisch inzicht? Wij zoeken een resultaatgerichte professional die kansen signaleert en onze positie in de markt versterkt. Je draagt bij aan het succes van klanten, collega’s en ons aanbod, terwijl je jezelf blijft ontwikkelen. Als Account Manager combineer je uitvoerende taken met visie en lever je een waardevolle bijdrage aan ons team in de overheidsmarkt.

Wat ga je doen?

Als Account Manager Social ben je de verbindingspersoon tussen onze organisatie en de overheidsmarkt.

Je belangrijkste taken bestaan uit:

  • Nieuwe commerciële kansen signaleren;
  • Leiden van aanbestedingen en inschrijvingen;
  • Stakeholders overtuigen op elk niveau;
  • Relaties met klanten onderhouden en uitbreiden;
  • Klantwensen vertalen naar oplossingen;
  • Samenwerken voor team- en organisatieresultaat.

Jouw team

Je werkt bij Stratech Social samen met collega’s als de Business Manager, Marketeer en Product Manager aan Stratech Perspectief Cloud, de nieuwe schuldhulpverleningssoftware volgens NVVK-richtlijnen. De softwareoplossing heeft een gebruiksvriendelijke interface en ondersteunt gebruikers tijdens het hele traject.

Bestaande klanten stappen over op deze nieuwe oplossing en het team werkt aan klantgroei en -beheer, waar jij een belangrijke rol in krijgt. Ons succes begint bij het team. Samen creëren we een omgeving gericht op groei en innovatie.

Jouw skills

  • Je hebt een afgeronde HBO-opleiding;
  • Je hebt aantoonbare meerjarige ervaring in een soortgelijke functie;
  • Je bent in staat potentiële opdrachten te closen;
  • Je bent een sparringpartner op zowel uitvoerend- als managementniveau;
  • Je bent een gedreven en ondernemende professional;
  • Kennis van de overheidsmarkt en aanbestedingen is een pré.

Dit ben jij

Naast expertise, enthousiasme en ambitie vinden wij het belangrijk dat je past in onze cultuur waarin vier kernwaarden centraal staan:

  • Beter | We streven naar vooruitgang, zowel voor onze klanten als voor onze medewerkers. Jezelf blijven ontwikkelen om het beste uit jezelf te halen vinden wij erg belangrijk. Je weet je collega’s te inspireren en maakt binnen jouw teams optimaal gebruik van individuele capaciteiten om de gestelde 
  • Altijd | We hebben een bestendige basis. Klanten en collega’s kunnen altijd op je rekenen.
  • Samen | Wij werken samen aan het succes van onze klanten. We geloven in een langdurige relatie met iedere medewerker en klant. Je weet samen met jouw teams aantoonbare resultaten neer te zetten.
  • Eenvoud | We vertalen complexe materie naar eenvoud.

Wat kan je van ons verwachten?

Werken bij ons betekent een baan met veel verantwoordelijkheid, vrijheid en ruimte voor groei. Naast een goed salaris, kun je het volgende van ons verwachten:

  • Een jaarlijkse winstuitkering;
  • Een auto van de zaak;
  • 27 vrije dagen, voor als je (even) niet met werk bezig wil zijn;
  • Een goede pensioenregeling;
  • Gave teamuitjes, met zowel je directe collega’s als de rest van Stratech;
  • Een gedreven en deskundig team met ruimte voor plezier;
  • Een functie van 32 tot 40 uur.
Dit zijn wij


Bij ons werken ruim 60 medewerkers verdeeld over twee Business Units (Logistic en Social) met ondersteunende stafafdelingen. We zijn in ruim 35 jaar tijd uitgegroeid tot een succesvol en innovatief softwarebedrijf.

In deze groei zijn wij onze informele en familiaire cultuur nooit verloren. Naast hard werken, professionaliteit en persoonlijke ontwikkeling staan collegialiteit in ons werk nog steeds voorop. Je komt te werken in een cultuur waarin iedereen bereid is elkaar te helpen. Ook een plek waar je helemaal jezelf kunt zijn. Waar je zelf grotendeels de invulling van je dag bepaalt. Met meerdere keren per jaar gave activiteiten, zowel met je directe collega’s als heel Stratech. Elke vrijdag om 16.30 uur klappen we onze laptops dicht. Met een gezellige borrel luiden we gezamenlijk het weekend in.